Hasznos tudnivalók a diákmunka adóhatósággal való kapcsolattartásról

0

Az Ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, amely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel, így az adóhatósággal is. Az Ügyfélkapu használatához regisztráció szükséges.

Az elektronikus úton intézhető adóügyek

Az Ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, amely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel, így az adóhatósággal is. Az Ügyfélkapu használatához regisztráció szükséges. Ügyfélkapu nyitható személyesen a fővárosi és megyei kormányhivatalokban (kormányablakokban), járási (kerületi) hivatalokban (okmányirodákban), a NAV ügyfélszolgálatain, továbbá a Magyar Posta Zrt. kijelölt postahelyein, elektronikusan a 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában. A 14-18 év közötti természetes személy önállóan is jogosult az Ügyfélkapun történő regisztrációra, azzal, hogy a 18 év alatti, valamint a korlátozottan cselekvőképes személy az Ügyfélkapun keresztül igénybe vehető szolgáltatásoknak csak korlátozott körét tudja használni.

Elektronikus szolgáltatások a NAV-nál – többek között:

  • adó- és járulékbevallás küldése,
  • kérelmek benyújtása,
  • adószámlakivonat-lekérés, törzsadatok lekérdezése,
  • adatlapok küldése,
  • igazolások kérése,
  • adóbevallási tervezet megtekintése, kiegészítése, módosítása, elfogadása.

A NAV honlapján folyamatosan bővülő friss információ szerezhető be (http://www.nav.gov.hu). Honlapunkon az adójogszabályok értelmezéséhez e-mail-ben is lehet kérni tájékoztatást a Kapcsolat menüpontban.

Használjon okos bérprogramot!

Más lehetőség az adóügyek intézésében

a) Az egyes adóügyek ügyintézésére lehetőség van telefonon is!

A telefonos ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszer (ÜCC) ügyféltájékoztatásra, ügyintézésre, valamint adóhatósági ügyintéző közreműködésével az adózó vagy képviselője azonosítására is alkalmas. A rendszer használatához ügyfélazonosító-szám szükséges. Az ügyfélazonosító-szám a TEL elnevezésű nyomtatványon kérhető. A nyomtatvány elektronikusan Ügyfélkapun keresztül vagy személyes megjelenés alkalmával ügyfélszolgálatainkon adható le.

Az ügyintézői rendszerben intézhető ügyek – egyebek mellett:

  • adózói folyószámlával kapcsolatos egyedi tájékoztatás,
  • regisztrációval, állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
  • egyedi bevallással kapcsolatos tájékoztatás, papíralapú bevallás esetén személyes jelenlétet nem igénylő javítás,
  • adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, bejelentés, változás bejelentés,
  • meggyőződés az adóellenőrzést végző személy megbízásának érvényességéről,
  • meggyőződés közösségi adószám érvényességéről,
  • adó- és jövedelemigazolás kérése, valamint
  • kezdő vállalkozásokkal kapcsolatos ügyintézés (mentorálás).

Ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszer telefonszáma: 06/80/20-21-22 Külföldről: +36 (1) 441-9600
Jogszabály értelmezéssel kapcsolatban, valamint egyéb más általános esetben telefonos tájékoztatás az alábbi telefonszámon kérhető: 1819
Külföldről: +36 (1) 250-9500

b) Személyesen, várakozás nélkül

Az ügyfeleknek a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) előzetes időpontfoglalásra van lehetőségük. Így egyes adóügyek sorban állás nélkül intézhetők. Az ügyintézési időpontok lefoglalására a NAV honlapjának a „Kapcsolat/Ügyfélszolgálati időpont foglalása” és „Szolgáltatások” menüpontjai alatt a következőkben felsorolt ügyekben van lehetőség.

  • adóhatósági és egyéb igazolás ügyintézés
  • általános adójogi tájékoztatás
  • ügyfélkapu ügyintézés – adókártya igénylés
  • egyéb adóalany-nyilvántartási ügyek
  • bevallás ügyintézés – adószámla ügyintézés
  • egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézés
  • kezdő vállalkozások támogatása (mentorálás)
  • bankkártyás befizetés, csekk igénylés.

Időpontot foglalni legfeljebb két hétre előre lehet, és legkorábban az időpont lefoglalását követő második napra lehetséges ügyintézési időpontot előjegyezni.

Forrás: NAV
Minden jog fenntartva – www.adosziget.huadosziget@adosziget.hu

Okos Armada könyvelőprogram

Feliratkozom az Adó Sziget szakmai hírlevélre

Megosztás

About Author

Comments are closed.