Irodai konyhaetikett – mire figyeljünk home office-ból visszatérve

0

A korlátozások feloldásával lassan minden visszatér a normál kerékvágásba, így a home office-t is bár még óvatosan, de kezdi felváltani a munkába járás. Míg munkaidőben nincs olyan sok időnk és lehetőségünk a kollégákkal beszélgetni, addig az ebédszünet nagyon jó alkalom arra, hogy jobban megismerjük a kollégákat és egy kellemeset beszélgessünk velük. Ebből is következik, hogy a konyha az egyik legzsúfoltabb helyszíne a munkahelyi társasági életnek. A konyhai higiéniára egyébként is tanácsos mindig kiemelt figyelmet fordítani, de a jelenlegi helyzetben ha lehet, még jobban kell figyelnünk erre.

Közös hűtő használata

A közösen használt hőtű hamar megtelik, így első sorban arra érdemes figyelni, hogy csak azokat az ételeinket tegyük be a hűtőbe, amit tényleg meg fogunk még enni. Egyéb esetben könnyen megfeledkezünk róla, így a helyet is foglalni fogja és pár nap után az állag és szaga sem lesz túl kellemes. A hétvége előtt is nézzük át a hűtőt, mindenki vegye ki belőle a romlandó dolgokat, hogy a következő héten egy friss és üres hűtő várjon ránk és ne egy alapos hűtő takarítással kelljen kezdenünk a hetünket. Érdemes jól zárható dobozban tartani az ételeinket és azokat akár felcímkézni, hogy egyrészt tényleg ne kerülje el a figyelmünket, másrészt ne keverjék össze a kollégák a dobozaikat.

Egyedül vagy csapatban?

Igen, mindenki nagyon örül, hogy végre viszont láthatja a kollégákat, azonban mégsem javasolt most csapatosan megrohamozni az ebédlőt. Ha úgy látjuk, hogy nem férünk el kényelmesen az asztalnál, akkor inkább nézzünk vissza picit később, hátha szabadult fel hely, vagy ha lehetőségünk van rá, akkor fogyasszuk el a szabadban, friss levegőn az ebédünket. Az éppen ebédelő kollégák pedig fontos, hogy figyelemmel legyenek a még várakozó társaikra, így próbáljunk meg csak annyit időzni a helységben, amennyit tényleg szükséges.

A gép előtt

Jó ötletnek tűnhet a gépünk előtt történő ebédelés, ha éppen nincs hely a konyhában, vagy például egy-egy sürgető határidő miatt, azonban nem biztos, hogy ez jó döntés. Egyrészt nem biztos, hogy a kollégáink örülnek az ebédünkkel behozott illatoknak, másrészt nagyon fontos, hogy a munkaidő közepén beiktassunk egy kis szünetet, ami által a nap hátralévő részében sokkal jobban fogunk tudni koncentrálni.

Konyhai rend kérdése

Nagyon sok irodában általánosnak mondható az, hogy örök probléma a konyhai rend fenntartása. Gyorsan elfogyasztjuk az ebédet és szaladunk is tovább, esetleg éppen csak arra van időnk, hogy a tányérunkat beletegyük a mosogatóba. De gondoljunk bele, hogy milyen gyorsan meg tud telni egy kis mosogató és aki el szeretne mosogatni maga után, az nem biztos, hogy oda fog férni. Ez akár konfliktus forrás is lehet, így érdemes azt a pár dolgot amit használtunk az ebéd során egyből elmosni. Nem vesz sok időt igénybe, de sok bosszúságtól mentesítjük vele a kollégákat. Jelen helyzetben még fontosabb, hogy ne hagyjuk a pulton a félig befejezett ebédet és mosogassunk el magunk után. Ha van az irodában mosogatógép, akkor azt érdemes előnyben részesítenünk, mivel sokkal higiénikusabb, de ha csupán a kézi mosogatásra van lehetőségünk akkor figyeljünk rá, hogy a mosogatószivacs helyett műanyag vagy szilikonkefét válasszunk inkább.

Amire még érdemes figyelnünk, hogy étkezés előtt és után is töröljük át az étkezőfelületet fertőtlenítő hatású mosogatószerrel, továbbá sűrűn szellőztessünk.

Minden jog fenntartva – www.adosziget.hu – adosziget@adosziget.hu

Megosztás