Az online pénztárgépekkel és élelmiszer-automata berendezésekkel kapcsolatos felülvizsgálatok pótlása kötelező 2020. október 16-ig.
Ha az online pénztárgép, illetve a kezelőszemélyzet nélküli élelmiszer-automatában működő felügyeleti egység éves felülvizsgálatának határideje a veszélyhelyzet ideje alatt járt le, akkor a felülvizsgálatok pótlása az üzemeltető részéről a veszélyhelyzet megszűnését követő 120 napon belül kötelező. 1
Mint azt a NAV korábbi közleményében2 jelezte, a pénztárgépek és az automata berendezések éves felülvizsgálatakor is elsődleges volt a veszélyhelyzeti intézkedések betartása. A NAV ezért csak akkor javasolta a veszélyhelyzet alatt esedékessé váló éves felülvizsgálatok elvégzését, ha az közvetlen személyes érintkezés nélkül vagy annak minimalizálásával megoldható volt. Az üzemeltető körültekintően járt el, ha a csak személyes érintkezéssel elvégezhető felülvizsgálatot a veszélyhelyzet utáni időszakra halasztotta.
A veszélyhelyzetet 2020. március 11-én hirdették ki3 és 2020. június 18-án szűnt meg4. Az ebben az időszakban esedékessé vált és elhalasztott felülvizsgálatokat a veszélyhelyzet megszűnését követő 120 napon belül, azaz legkésőbb 2020. október 16-ig köteles pótolni az üzemeltető. A határidőben pótolt éves felülvizsgálat esetén az üzemeltetőnek semmilyen szankcióval nem kell számolnia.
1 A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény 50-51. §.
2 Halasztható a pénztárgépek és az automata berendezések éves felülvizsgálata (2020.04.22.). https://nav.gov.hu/data/cms519031/Halaszthato_a_penztargepek_ es_az_automata_berendezesek_eves_felulvizsgalata.pdf
3 A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet.
4 A 2020. március 11-én kihirdetett veszélyhelyzet megszüntetéséről szóló 282/2020. (VI. 17.) Korm. rendelet.
Forrás: NAV
Minden jog fenntartva –www.adosziget.hu – adosziget@adosziget.hu