Az összevont (konszolidált) éves beszámolóról

0

A különböző méretű és jövedelmi helyzetű vállalkozóknak nem szükséges azonos részletezettségű és mélységű beszámolót készíteniük. Ezért az éves beszámolónak létezik több fajtája is. Azon gazdálkodó szervezetnek, amely anyavállalatnak minősül, összevont (konszolidált) éves beszámolót és összevont (konszolidált) üzleti jelentést kell készítenie.

Az összevont beszámoló az egész vállalat csoportra kiterjedő beszámoló, amely egészében mutatja meg a vállalat csoport jövedelmi helyzetét és vagyoni összetételét. Figyeljünk azonban arra, hogy az összevont beszámoló készítése nem mentesíti a leány vállalatokat az éves beszámoló készítési kötelezettség alól. Tehát a leány vállalatok mindegyikének külön külön szükséges elkészíteniük az éves beszámolójukat, és ezen felül az anyavállalatnak a konszolidált beszámolót.

Érdemes minden évben felülvizsgálnunk, hogy a leírt kritériumoknak megfelelően melyik beszámoló típus elkészítésére vagyunk jogosultak az adott üzleti évben, és ezáltal a törvényben előírt kötelezettségünknek megfelelően és szabályszerűen eleget tudjunk tenni.

Nem kis munka az év végi zárás, főleg egy nagyobb, összetettebb cég, szervezet számára, így igen nagy könnyebbséget jelenthet egy olyan könyvelő program használata, amely a főkönyvi adatok alapján a beszámolót automatikusan elkészíti és akár át is adja az Online Beszámoló Rendszer felé, megspórolva ezzel sok-sok munkát a számunkra. Érdemes hát kihasználni a technikai lehetőségeket, a jelen kor informatikai adottságait, hogy egyszerűsítsük munkánkat.

Minden jog fenntartva – www.adosziget.hu – adosziget@adosziget.hu

Megosztás

Comments are closed.